söndag, januari 07, 2018

En liten plan

Foto: @englundvillfarelser

Jag har en plan. En liten.

Under julen har jag visserligen simmat rätt mycket, men jag har också ätit sinnessjuka mängder choklad, bullar, pommes och bea. Blivit tjock. Märks på byxor, i spegeln och på vågen.

Så nu är det uppsträckning. I solemnly declare, padam padam, att jag ska skärpa mig nu.

Mitt kortsiktiga mål:
  • äta mera vegetariskt
  • äta sundare och inte precis hela tiden
  • röra på mig minst 2h varje dag
  • lufsa, gågga eller jogga 2 ggr per vecka
  • rensa ut saker jag inte använder
  • komma till skott med det jag drömmer om
  • älska, skratta och njuta av livet som om det inte finns någon morgondag
Det där sista var pretto, jag vet, men jag önskar att det kunde bli så. Att skriva ner det kan vara ett steg i rätt riktning. Och med det sagt är det dags att rulla upp ärmarna och omedelbums börja ta tag i dessa omöjligheter. Nån som hänger på?

Inga kommentarer: