torsdag, september 13, 2018

Nu ska det bli ordning!


Jag älskar min blogg, det gör jag faktiskt! Men jag har varit slarvig på att uppdatera den. Men nu ska det bli ordning och den har redan fått sig en liten ansiktslyftning.

Tror skrivkrampen mest beror på att livet har varit så oerhört mustigt rätt länge nu, och det har varken funnits tid eller ork att skriva. När jag är glad skriver jag och sjunger. När jag är däven gör jag inte det, trots att jag vet att det ofta får mig på bättre humör.

Jag ser fram emot att komma in i rutinerna igen, och framför allt ser jag fram emot att börja simträna ordentligt igen. Efter Vansbrosimningen var det som att jag gav upp allt. Kanske behövde jag ett brejk. Efter att simningen kom in i mitt liv med buller och bång för fem år sedan har det gått i ett.


Det senaste året har jag coachat mycket och sparkat igång Aqtivate ordentligt, och det har gjort att jag inte riktigt orkat med min egen träning på samma sätt som tidigare. Att hitta en balansgång är oerhört viktigt och jag står fortfarande och vinglar en smula. Men det börjar ordna sig, vartefter jag lär mig att säga nej och att prioritera. Ytterligare en detalj att jobba med i den personliga utvecklingen (som även den varit anmärkningsvärd senaste året).

Jag tar mig också närmare och närmare det jag verkligen vill göra - att arrangera simläger, träningsdagar och event som till exempel fikasimningar. Det är så otroligt roligt och givande!

Nästa inlägg ska handla om höstens planering och nästa sommars mål.

Inga kommentarer: