torsdag, november 08, 2018

14-dagars yogautmaning


Jag försöker komma igång med yogan igen. Har helt saknat feeling och det har inte blivit någon yoga överhuvudtaget sedan innan sommaren.

Det har funnits en ständigt närvarande inre stress i mig som gjort tanken på en stund på mattan helt omöjlig. Ja, jag vet. Det är precis därför jag borde yoga. För att reducera spänningen och hitta harmoni. Men stressen och känslan av att vara tjock, svag och stel blev ett för stort hinder.

För en vecka sedan tog jag plötsligt tag i det. Plupp igång ba!


Har återigen satt tänderna i Fiji McAlpines 14-day yoga challenge på DoYogaWithMe.com. Jag har gjort den här många gånger och när jag varit i olika typer av yogaform.

En av de första gångerna var precis som den här - jag svettas floder och tycker passen är så jobbiga att jag vill springa ut i trädgården och skrika. Andra gånger har jag knappt blivit varm och fascinerats över hur jag har kunnat tycka det varit så jobbigt tidigare.

Snart är jag i alla fall halvvägs igenom och längtar efter känslan av att bli yogastark igen.

Inga kommentarer: