onsdag, november 21, 2018

PT-pass i Vårby


Jag simmade ett PT-pass för Micke i Vårby igår. Ville ha en liten avstämning, input och inspiration.

Hade en jävla skitmorgon innan träningen. Och huvudvärk från helvetet. Trots att jag sett fram emot passet hade jag helst legat kvar hemma på värmemadrassen i fosterställning.

Med dessa förutsättningar var min inledande briljans ganska oväntad. Jag skulle simma 6x100m, och varje hundring skulle gå 3-4 sekunder snabbare än den innan. Vilan var lång, start 3:00.


Som vanligt i såna här sammanhang gick det fortare i början än planerat, men jag höll hela vägen. 1:28,1 på en hundring är det bästa jag har gjort i modern tid. Är jävligt stolt över min serie. Både bra tider och fin känsla. Boost för självförtroendet.

Resten av passet bestod av fjärilssim. Kickar och tajming, med och utan fenor. Har träningsvärk i både rumpa och mage idag, men fick med mig massa bra tips. Micke är en pärla.

Målsättningar:

  • Uthålligare benspark
  • Lägre puls i tröskelfart
  • Stabilare bål i fjärilskicken
  • Bättre tajmning på andra fjärilskicken

Inga kommentarer: