onsdag, december 26, 2018

Back on track, Camp Snowman 2018 #4


Fjärde avsnittet av Camp snowman och gårdagens trötthetskänslor följde inte med till Vårby idag. Tack för det! Däremot fick mängden människor som tagit sig till träningen motivationen att svikta.

Vi var åtta personer på min bana och det kändes som en hopplös mission att försöka göra något bra. Jag blev uppgiven.


Men jag hade fel! Det flöt oväntat bra hela passet. Vi anpassade och var snälla mot varandra.

Jag simmade första varvet av huvudserien sammansatt, sedan med dolme, fenor, paddlar/dolme, paddlar/fenor och slutligen benspark med platta och fenor.


Det är visserligen kul när det kommer mycket folk till Camp Snowman, men det blir ofta lite stökigt just under passen med många deltagare som inte är vana att simma med HA. Osäkerhet kring den egna förmågan uttrycks på ett inte alltid sympatiskt sätt, om jag säger så.

Tur att vi vackra flickor finns och ger självdistansen ett ansikte.


Nu är det två dagars vila innan nästa pass. Välbehövligt, eftersom vi då ska simma 100x100m.

Inga kommentarer: