onsdag, februari 13, 2019

Pass och prylar

Bild från inte exakt precis just i måndags.

Måndagspasset, 3700m med Stina i Vasalund:

200m + 100m + 50m insim
100m + 50m benspark fpl
50m skovling pd

3x(300m f2 + 2x200m f2 + 3x100m f2) ss/pd/f

3x50m avbad

Gick bra när första varvet var avklarat. Jag är inne i en använda prylar-period. Fusk kallar vissa det. Snuttefiltar andra. Jag håller inte med.

Man ska inte använda hjälpmedel hela tiden, men de fyller en funktion. Det är jättebra att bygga styrka i överkroppen med paddlar, jobba med balansen med dolme och snodd, eller hitta en stark kick med fenor. Personligen blir jag trött och andfådd på ett mycket skönare sätt när grejorna åker på, och just nu behöver jag den känslan.

Efteråt käkade vi mat i MoS och snackade om Styrka för simmare på söndag. Finns fortfarande platser kvar. Anmäl dig här.

Bild från exakt precis just i tisdags.

Tisdagspasset, 3900m med Theresia i Vilunda:

2x(100m löst + 8x25m teknik (fenor + snorkel) + 6x50m fart 1-3)

6x400m ss/d/pd/f/pf/fben

4x50m snodd
4x25m 3-2-1-0 andetag

Utmanande huvudserie, jag brukar sällan köra så många längre distanser. Höll bra tempo, med högre fart för varje. Började den sammansatta på 6:49 och slutade med paddlar och fenor på 5:33.

Efteråt fikade vi och snackade om Theresias bedrift att just ha simmat 10k utan anledning på en tisdag.

Inga kommentarer: