måndag, mars 11, 2019

Först kul, sen tråkigt

Foto: Mikael Rosén

Jag vill inleda med den helt opartiska observationen att min rygg ser fantastisk ut på den här bilden. Fantastisk i all sin kraftfulla enkelhet. Den snygga baddräkten försämrar inte.

Lördagspasset i Vårby började kul med fart och teknik. Simmade bra! Jag är inte så snabb på korta distanser och är därför väldigt nöjd med att jag la tre 50:or i fart 3 på låga 40.


Jag vet inte varför det blev så fruuuuuktansvärt tråkigt när vi kom till delen med ryggsim. Men det blev det. Frisimsdistansen ökade med 25m hela tiden och avslutades alltid med 25m rygg. Öken.

När jag var uppe i 200 frisim + 25 rygg kastade jag in handduken och la ner...
... för att nästan omedelbart hoppa upp på hästen igen och bensparka 300m med Theresia.

Foto: Theresia Viska

Som avslutning fick vi simma 75m på tid. Vid det laget hade jag hunnit ge upp dagens träning ännu en gång, men jag bestämde mig för att ändå göra en insats.

Simmade mot Veronica och Theresia och det var roligt för vi var sjukt jämna. De var snabbare än mig i början men jag kom starkt på slutet. 1:04 är inget jag skriver hem till mamma om (hej mamma!) men det var en fin tid efter omständigheterna.

Inga kommentarer: