onsdag, mars 13, 2019

Käftsmäll i Vilunda


Igår hade jag ett mudderfakker jävla håll-käften-pass i Vilundabadet. Ett bra pass men väldigt jobbigt.

Som vanligt hade jag räknat fel på distansen. Simmatematik är oerhört komplicerad. Jag insåg halvvägs in i passet att det inte skulle bli 4200m utan 4700m om jag simmade allt. Ibland har man otur. Men skrivet pass gäller. Ibland. Igår var en sån dag.


Jag höll stadiga 1:44-1:45 på de första hundringarna. Det skulle vara fart 2, vilket tiden motsvarar, men inte ansträngningsnivån. För samma insats borde jag legat 5 sekunder lägre per hundring.

Inte heller fart 50:orna gick särskilt fort, men jag hade SVINBRA inställning och vevade på efter bästa förmåga. Jag tror hoppas att det räcker för att utvecklas.

Andra omgången hundringar med fenor gick på 1:23-1:24. Började bli trött redan då, och under sista varvet av fartserien hade jag svårt att hålla fokus. Det var ändå häftigt hur jag bara körde på. Som om kroppen visste vad den skulle göra även när hjärnan checkade ut.

Idag behöver jag nog en vilodag. Men om jag simmar idag slipper jag imorrn...

Inga kommentarer: