lördag, april 13, 2019

50 meter på tid


Idag hade vi tidtagning på simskolan i Vårby, så himla roligt! Först hade vi en lång uppvärmning. Kände mig lite seg i armarna men hade väldigt kul på banan med Tobbe, Karin och Per. Bäst var Tobbes imitation av en yster, ungdomlig elefant. Tiden gick fort!

Dagens pass, 3000m:
6x(75m f2 + 50m catch up + 25m acc)

Benserie (fenor/platta):
4x100m + 4x50m 1-4 + 8x25m löst/hårt + 4x100m

Armserie (paddlar/dolme):
4x100m + 4x50m 1-4 + 8x25m löst/hårt

50m max
50m avbad



När det blev dags för tidtagning pirrade det lite i magen av nervositet men jag tyckte att det skulle bli riktigt roligt också. Jag har kommit långt i arbetet att hantera min prestationsångest.

Simmade mot Tobbe och Anna. Visste att de är snabbare än mig på distansen men var cool med det och helt fokuserad på att bara göra mitt bästa.

Min tid blev 38.2 och jag är jättenöjd. Tycker att jag simmar riktigt fint. Med lite högre armfrekvens, snabbare vändning, intensivare benspark och mer sprintträning kommer jag kunna bli ännu snabbare. Och starten går nog att jobba på också. Hurra vad roligt!!! Längtar efter mer fartträning!

Inga kommentarer: