tisdag, april 02, 2019

Satans smörgås!


Bilden är gammal men leendet är autentiskt. Jag hade ett svinbra simpass i Vilundabadet igår.

2x(100m löst + 4x25m benspark (utan fenor, mind you!) + 4x50m fart 1-4 @1:00)

2x300m ss
2x300m pd
2x300m f

8x25m medley @0:35

4x50m avbad

Det som var bra var känslan i kroppen. Så himla stark! Kändes som att jag hade kunnat göra vad som helst om jag hade velat. Full kontroll, full tank. Guns. Baam.


Har nu klarat av min tredje månad med 10000m/vecka. 25% av året avklarat. Med bravur. Jag har inte lagt in några viloperioder eftersom jag alltid får minst 2 vilodagar i veckan ändå.

Jag har också börjat försöka lite smått att periodisera träningen efter mensen. Styrkebetonade pass (fjäril, mycket benspark, hårt med paddlar etc) försöker jag lägga under mensens två första veckor och uthållighetspassen under följande två.

Inga kommentarer: