torsdag, oktober 03, 2019

Grottäventyr och framtidsdrömmar


Mallorca är fantastiskt! Ju mer jag upptäcker, desto mer förälskad blir jag i den här ön. Det finns så mycket att se och naturen är så vacker.



För två veckor sedan var jag i Esporles norr om Palma och hittade en framtidsdröm. En gammal 25-metersbassäng i dåligt skick (kanske en lätt underdrift), mitt bland bergen strax nedanför det fina hotellet/restaurangen La Posada del Marqués. Man skulle kunna få in 4-5 banor, bygga en poolbar och locka dit simmare från hela världen.


Ibland är jag väldigt bra på att tro på mig själv, och ända sedan jag var i Esporles har jag tänkt att om jag vill få den där poolen att bli användbar igen så kan jag få det att hända. Jag kanske inte är beredd att försöka just nu, men om jag vill så kan jag!


Förra veckan gick färden till Cala Ratjada för brunch vid havet på Noah's Lounge. Trevligt ställe med väldigt god mat, men kanske blev det aningen för varmt att sitta i solen och äta. Ibland glömmer jag att det här är Spanien och inte Sverige.



Därefter blev det ett besök i Coves del Drac i Porto Cristo och en grottpromenad som inkluderade både en kort klassisk konsert och en liten båttur i underjorden. Samt närkontakt med mänskligheten. Ogillar folk. Men grottorna var otroligt mäktiga.

Alla de här utflykterna får min idéhjärna att fortsätta snurra på temat "(o)möjliga saker som jag kan göra bara jag vill". Jag har så många idéer!




Vad det blir av mina idéer återstår att se. Nu är nu.

Jag kan se soluppgången på stranden 1000 gånger och fortfarande säga wow. Bergen, det turkosa vattnet och palmerna får fortfarande min mage att slå volter. Det är oktober och ännu sommar. Jag fattar knappt att tiden går.

Mitt intresse att åka hem får anses som ganska lågt. Jag vill liksom inte riktigt slita mig härifrån... Detta trots att jag ofta saknar lilla Triangelnyllet så mycket att jag tror att jag ska gå sönder.


Och faktum är att jag har gått sönder. Fast förmodligen av andra, ännu oklara, skäl. Min kropp har totalhavererat med värk i ryggen och nacken, och jag har sovit dåligt i snart två veckor.

Jag tror på rörelse som medicin och jag har försökt hålla igång lätt, men idag efter jobbet gav jag efter, skippade simningen och parkerade mig i soffan under en filt. Nya tag imorgon. Massage på lördag.

Detta om detta. Puss, hej.

Inga kommentarer: