torsdag, februari 07, 2008

Ett ekipage som utstrålar seger

Jag (fast egentligen en av mina medpassagerare) hittade en gratisåkare i bilen idag. Han hade gömt sig under den främre "kjolen", precis framför högra framdäcket. Där klamrade han sig förtvivlat fast i hopp om att inte bli upptäckt.

Jag tyckte det var coolt att han, utrustad med såväl flagga som svärd, ägnade sig om något så modernt som car surfin, så jag tog honom direkt till mitt hjärta. Blev inte ens arg för att han försökte tjyvåka.

Man kunde riktigt se glädjen i hans ansikte när jag berättade för honom att han skulle få åka på motorhuven istället för under bilen.

Nu surfar han fram med flaggan vajandes i vinden, redo att när som helst sticka ner en irriterande mottrafikant med sitt svärd. Bäst ni aktar er och kör som folk alltså!

Inga kommentarer: