söndag, december 31, 2017

Camp Snowman #9


Hej, det här är jag i Vårby imorse. Igen. Som synes inte jättepigg efter gårdagens bragd, men ändå oväntat sugen på att simma.


Var trött i axlar och skulderblad samt hade skavsår efter baddräkten, men väl i vattnet var det bara att göra det bästa av situationen. Jag delade bana med Matilda, Sofia och Theresia och vi var alla väldigt synkade i inställningen till dagens pass. Och glada. Vi hade allmänt roligt idag och jag skrattade mycket.


Uppvärmningen bestod av 10x100 i fart 1-5, 10x50 i fart 1-2 och 10x25 i full fart. Gick ut för hårt och dog nästan på den första snabbaste hundringen, trots att den gick långsammare än mina sammansatta snitthundringar igår. Sen lossnade det ändå en smula.


När vi hade stånkat oss igenom uppvärmningen fick vi simma en 200-ing på tid. Andra hundringen skulle gå (högst 5 sekunder) snabbare än den första, dvs negativ split. Jag började genast tänka ursäkter för mig själv, om hur jag inte skulle kunna simma bra pga, pga, pga, osv. Lyckades sätta stopp innan något av det trillade ur min mun, tack och lov. Åtminstone tror jag det. Vem är hjälpt av mina ursäkter?

Istället organiserade jag mig själv och fokuserade på att göra så gott jag kunde. Jag visste förutsättningarna men hade faktiskt ingen aning om hur de skulle påverka mig.


3:13,5 (1:36,8, 1:36,7) är en jättebra tid på distansen. Min känsla var att jag tog det jättejättelugnt på första hundringen och att jag gjorde en rejäl ökning på andra halvan. Sjukt roligt att jag ändå bara var 0.1 sekunder snabbare. När jag simmade var känslan snarare att jag oroade mig för att kapa mer än fem sekunder.


Som traditionen bjuder följdes nyårspasset upp med lunch på Nytorget 6. En gång är ingen gång, två gånger är en tradition, och det en trevlig sådan! I år var vi lite tidigare än förra året, så det blev en ganska kraftig second brekkie.


Jag åt bakad torskrygg med hummer, tryffelsmörsås och confiterad bakpotatis till varmrätt.


Till dessert en av mitt livs topp 10 Banana Splits med vaniljglass, chokladkräm, kolasås och friterad banan. Helt rätt dag för en sån anmärkningsvärd notering.

Inga kommentarer: