måndag, juni 04, 2007

Anmärkningsvärd orutin

Jag har träningsvärk i benen. Innan jag gick till gymmet igår tänkte jag att jag skulle hoppa över benövningarna för att vara pigg i spirorna under VårRuset ikväll (ångest). På vägen till gymmet lyckades jag dock glömma planen och istället körde jag på extra hårt. Oerhört korkat. Det positiva var att jag äntligen kom över den magiska gränsen i vadpressen, även om det för ett ögonblick (när jag slappnade av lite i kroppen) kändes som om jag skulle knäckas som en pinne i ett skruvstäd.

Önskar dock att jag hade hållit igång min löpning bättre. Senaste månaderna har det knappt blivit något alls. Även om vardagsmotionerandet är på topp (förra veckan 3 timmar cykling och 5 timmar promenad) så är jag inte nöjd med min övriga insats. Min nöjdhetsgräns ligger vid två styrketräningspass och två löppass i veckan. Och vardagsmotion som förra veckan. Då finns det utrymme för en och annan mjukglass i sommar.

Inga kommentarer: