söndag, april 13, 2008

Good dog, bad dog

Hunddubbelkurshelg. Världens längsta ord. Om det ens är ett ord.

Igår var det allmänlydnadskurs i Kista. Tre timmar. Elsa var galen och bet mig upprepade gånger och blodvite uppstod. Allt med träningen gick dåligt och jag ville helst lämna henne i skogen. Mot slutet skärpte hon sig dock lite och fick i alla fall följa med mig hem igen.

Under natten tog hon massa plats i sängen. Och allt täcke.

Idag var första kurstillfället för spårkursen och hennes uppförande var betydligt bättre. Lilla grisen var jätteduktig, kursen hade ett trevligt upplägg och de två timmarna i skogen tog slut alldeles för fort. Ser verkligen fram emot nästa tillfälle. Mr. Grey (som halva gruppen inkl. jag gick med) var en utmärkt instruktör och han fick både mig och Elsa att känna oss jätteduktiga.

Dessutom gillar jag att vara i skogen.

Inga kommentarer: