torsdag, juni 19, 2008

Bilprovningen - Pedro 1-1

Det här inlägget hänvisar till mina två senaste, om Drömmis och bilprovningen. Att skruva åt en slö handbroms är förstås en baggis för en kille som Jonas, som hjälpte mig fixa problemet igår. Men det hade ni redan räknat ut att han skulle.

Lilla Tusseludd övervakade arbetet från baksätet och hjälpte till i den mån hon kunde, med glada fysiska tillrop. Hon tröttnade dock ganska snabbt och la sig och dinglade med benen ut genom dörren istället.

Imorse åkte jag och ombesiktigade Pedro (till en kostnad motsvarande 2400 kr i timmen) och nu gick han igenom utan problem. Skönt.

Idag jobbar jag halvdag, sen blir det besök hos farmor, mathandling inför midsommarfirandet och citronnubbekokande. De som ska fira midsommar med mig kan glömma att jag tänker byta en enda droppe av min citronnubbe mot någon äcklig Skåne, Bäsk eller OP. Så de så!!

Inga kommentarer: