torsdag, juli 15, 2010

Fin present!

Födelsedagsfirandet är tydligen inte över för min del! I morse fanns en present till mig hos M&D från farmor. I paketet låg en stor, fantastisk filt som hon hade virkat. Verkligen otroligt fin!!! Vilket jobb det måste ligga bakom!!!

JG har en liknande filt som hans farmor Irma har gjort, och när Elsa var liten var hon ofin nog att testa smaken på garnet i den. Det uppskattades INTE av husse (nåja, plast-husse) kan jag säga. Min farmor fick rycka in och laga den gången.

Jag tror Elsa har lärt sig läxan, men när det vankas valp i huset till hösten så ska vi den här gången rädda vad som räddas kan i förväg (och ett år framåt). Bort med filtar. Bort med mattor. Bort med växter i valphöjd. Bort med Ruby. Bort med kläder från golvet (det gillar vi!). Bort med skor från hallen. Bort med allt som är känsligt. Fram med gosisar, tuggisar, roliga snören och lekisar.

Inga kommentarer: