torsdag, juli 12, 2018

Vansbro Tjejsim 2018

Foto: Matilda Karlsson

Jag gjorde det igen! Pers även på Vansbro tjejsim med nio sekunder! Vilken storartad insats!!!



Sov dåligt och vaknade upp i mitt fängelselika boende med en ganska trött och öm kropp.

Eftersom morgonrutinen dagen innan fungerade så bra gjorde jag samma sak igen. Åt frukost, packade saker, yogade, läste bok och rullade sedan mot Vansbro i god tid.


Mötte Karin, Matilda, Emelie och Lovisa på parkeringen och tillsammans gick vi till starten. Låg i gräset, viftade lite med ett gummiband, åt en banan, drog på mig våtdräkten och dubbla badmössor. Förra året slet jag av mig brillorna i tron att de var sjögräs, så vis av erfarenheten gömde jag dem mellan mössorna i år.

Foto: Matilda Karlsson

Ställde mig långt till höger i starten och i andra led. Förra året minns jag första biten som stökig men den här gången hade jag gott om utrymme. Det blev förstås en del närkontakt men det är svårt att undvika i ett lopp.

Foto: Matilda Karlsson

Hade bra fötter en liten bit men sedan hamnade jag utanför en tjej längs bryggorna, utan någon att drafta på. Kom inte om och ville inte falla bak. Efter en stor kraftansträngning mot slutet tog jag mig ändå förbi och fick en yvig benspark att följa sista biten.

Generellt kändes loppet bättre än igår. Mindre trängsel, mer drafting och bättre flyt. Och tänka sig - det blev rekord igen. 15:38,5! Plats 27 i elitklass och 37:a totalt av 2206 deltagare.


Vilken helg jag haft! Det är nästan orimligt att jag simmat så bra med tanke på vad jag har i bagaget.

Det må ha varit bra förutsättningar i år, med bra temperatur i vattnet och låga strömmar, men bedriften att lyckas koppla bort allt annat och simma på rekordtid är något jag packar i min pepprygga för framtiden.

Inga kommentarer: