För en tid sedan beställde jag en ny telefon från Tele2Comviq. I samband med detta bytte jag mitt gamla abonnemang (ComviqDyr) mot Tele2 Fastpris. Kostnaden för telefonen skulle fördelas på 24 månader och kosta 80 kr i månaden.
Igår kom en räkning, med minutavgifter och samtalstider mycket fint specificerade. Jättebra, men helt fel. Inget fast pris så långt ögat nådde. Inga 80 kr för telefonen pålagt.
Jag rinde Tele2Comviq och påtalade detta. Berättade att jag hade köpt en fin telefon och bytt abonnemang via deras websida, och att räkningen jag fått var fel. Av detta köp och abonnemangsbyte syntes inget alls i deras system, utan allt var som tidigare. Jag frågade då om jag helt enkelt kunde låtsas som ingenting och bara byta abonnemang? Det gick bra. Så nu har jag bytt abonnemang till Tele2 Fastpris. Kundservice berättade att det skulle kosta mig 195 kr. Jag sa att det var okej.
Igår kom en räkning, med minutavgifter och samtalstider mycket fint specificerade. Jättebra, men helt fel. Inget fast pris så långt ögat nådde. Inga 80 kr för telefonen pålagt.
Jag rinde Tele2Comviq och påtalade detta. Berättade att jag hade köpt en fin telefon och bytt abonnemang via deras websida, och att räkningen jag fått var fel. Av detta köp och abonnemangsbyte syntes inget alls i deras system, utan allt var som tidigare. Jag frågade då om jag helt enkelt kunde låtsas som ingenting och bara byta abonnemang? Det gick bra. Så nu har jag bytt abonnemang till Tele2 Fastpris. Kundservice berättade att det skulle kosta mig 195 kr. Jag sa att det var okej.
1 kommentar:
Nä, det där med att byta abonnemang via deras hemsida verkar funka sådär, minst sagt. Förra gången jag bytte var jag tvungen att kontakta kundtjänst för att nåt skulle hända. Nu försökte jag byta igen för några dagar sen, men har inte hört ett smack. Måste nog kolla upp det där...
Skicka en kommentar