måndag, juli 23, 2007

Jag är fångad av en stormvind

Det är svårt och ansträngande att vara valpmamma. Idag har jag och Elsa varit ensamma på landet medan M&D var på Kolmården med storebror med familj.

Igår invaggade hon mig i falsk säkerhet genom att få mig att tvivla på att hon var av släktet piraya. Hon fick mig också att tro att hon inte skulle misslyckas och kissa inne så ofta. Idag visade hon sin rätta natur. Jag känner mig svettig. Vad har jag gett mig in på? Hur ska jag klara det här? Hur ska jag orka? Hon är överallt och ingenstans. Och samtidigt så vansinnigt söt att det enda jag kan göra är att skratta åt henne när hon studsar runt. Så liten och så energisk!!

Hon har fått ett riktigt namn också - Orchis Skogfrue. Lägg namnet på minnet för den här lilla damen kommer det bli något stort av.

Inga kommentarer: