onsdag, december 31, 2008

Gott Nytt Ar

Jag brukar ju skriva nagon form av arskronika men av forklarliga skal far den vanta pa sig.

Imorse akte vi pa valsafari. En liten katamaran tog oss ut langs kusten. Solen gassade och det var en tokigt fin morgon. Efter en stund fick vi syn pa en graval som lag och andades vid ytan och sprutade vattenfontaner precis som man kunde vanta sig. Pa en lang stund hande ingenting men sedan dok han ner i vattnet och skickade upp sin beromda stjartfena. Det var haftigt. Tva ganger lyckades vi fa se det, och daremellan akta vi in mot land och hamnade mitt i en koloni av Dusky Dolphins. Det var nastan en annu storre upplevelse.

Det var delfiner overallt, de simmade langs baten och hoppade och lekte. Sa otroligt fina djur. Jag var helt betagen. Tyvarr stannade vi bara dar en kort stund, men jag hade helst velat vara kvar hela formiddagen.

Nu ska vi ga och handla nyarsmiddag med tillhorande dryck, checka in i var lagenhet, anvanda tvattmaskinen och kanske sova lite middag. Annars vet jag inte om jag orkar vara vaken, trott som jag ar.

Imorgon aker vi till de varma kallorna i Hanmer Springs, badar och kanske bokar en massage. Sen har vi en dag kvar pa Nya Zeeland innan vi aker vidare mot Hongkong. Jag ar en lycklig skit.

Gott Nytt Ar pa er! Varldens basta ar!

2 kommentarer:

Demi sa...

Gott Nytt Ar till er bada. Det later som om ni verkligen har en hojdartid! Jatteroligt.
Kram fran faster Ninni

Sara J. sa...

Gott nytt år-kramar på er! :)