fredag, februari 06, 2009

Liv är att ta sig ut

Lise&Gertrud på Södra Teatern igår. Detta var min ömma moders julklapp från mig, men tyvärr blev hon sjuk i veckan (med sjukhusbesök, jag avstår att visa bildbeviset) så jag kallade JG som reserv. Han var positiv, även efter showen.

Som vanligt var Lise&Gertrud underhållande och skapade en feel good-känsla. Modern girlpower ville jag kalla det, men JG protesterade och tyckte att power räcker. Och det är sant. Från scen förmedlade de att man ska vara stark och stolt, och att skit händer men att det ordnar sig ändå. Det är inte hela världen, bara man vågar följa sin väg. En fin devis, kombinerad med kända och okända låtar på Lise&Gertrud-vis.

Är för övrigt med dubbelhund under helgen. Simba är och hälsar på medan hans matte far runt i skidbacken. Det är kul. Blir ett jäkla håll-i-gång!

Inga kommentarer: