onsdag, december 16, 2009

Familjen Demnert - lite bättre än din familj

Jag är duktig. Jag är fantastiskt duktig. Jag är så grymt duktig att jag ger mig själv gåshud. Jag är månadens medarbetare, årets stjärnskott och veckans babe. Varför det nu då?

För att jag lever ett så fysiskt aktivt liv. Jag promenerar minst en timme om dagen, men oftast (dvs när det inte är världens sämsta november) två. Jag ägnar mig åt funktionell styrketräning på gym två dagar i veckan och jag springer 2-3 pass per vecka. Jag må brista på andra punkter (kosten t ex, svårt att laga Linas matkasse utan spis) men när andra ligger hemma på soffan och käkar chokladtomtar är jag ute och håller mig i form. 1-0 till mig.

En liten guldstjärna även till mina föräldrar som har tränat regelbundet under snart ett år och dessutom skaffat sig varsin personlig tränare. Mamma promenerar numera sista biten till jobbet i stort sett varje dag och styrketränar två gånger i veckan. Pappa styrketränar tre gånger i veckan, springer en runda och spelar ett pass tennis per vecka. Tanten och farbrorn är alltså närmare 60 år och fixar ändå detta. Guldstjärna som sagt.

Vad gör du medan vi kämpar oss till ett långt och hälsosamt liv?

3 kommentarer:

åsah sa...

ojojoj! du ger mig prestationsångest ;)

Tvillingmorsan sa...

Byter blöjjor, lagar mat åt 5 pers,städar, plockar, pluggar, viker tvätt åt 5pers, lagar välling, tränar faktist lite ibland, tjatar på olydiga ungar på att de ska borsta tänder, inte bråka, städa sitt rum, klä på sig....Jag känner mig faktist ganska bra jag oxå, men det är klart, inte lika bra som du!;) Puss!

Jenny sa...

Ohh my vad dåligt samvete jag fick nu! :o

2-0 till dig alltså, Demnert slår Lundin med hästlängder.