onsdag, december 09, 2009

Min nya kompis

Iphone är min nya kompis. Förutom att jag kan lyssna på Spotify så har jag (hittills) köpt två roliga program till den. Det ena, RunKeeper, har jag berättat om tidigare. Det håller koll på hur långt och var jag springer, samt i vilket tempo. Imorse blev det 8.86 km till jobbet.

Dessutom har jag köpt ett litet roligt program som heter Sleep Cycle. Man startar programmet och lägger telefonen under lakanet bredvid kudden, och den påstås sedan mäta rörelserna i sängen och utefter det avgöra hur jag sover. Tanken är sedan att telefonen ska väcka mig när jag sover som lättast, inom en halvtimme från min satta alarmtid. Den visar även ett diagram över hur jag sovit under natten.

Jag ställer mig högst tveksam till att detta verkligen fungerar, men det är hemskt roligt att se statistik över vad som eventuellt kan vara min sömn. Eller min och Elsas kombinerade sömn. Att jag varit lika trött som vanligt när klockan ringt är sekundärt.


Sleep statistics for 07 - 08 dec.
Went to bed / woke up: 21.41 / 05.50
Total time: 8h 08m



Sleep statistics for 08 - 09 dec.
Went to bed / woke up: 22.09 / 05.50
Total time: 7h 40m

Inga kommentarer: