onsdag, maj 02, 2012

Bloggutmaning

Jag har blivit bloggutmanad av Gunnika med ett antal frågor som jag ska försöka besvara.

1. Vad har du helst i din termos?
Den här är lätt. Varm choklad!

2. Vad är det första du gör på morgonen?
Kollar mail, nyheter, twitter och väder på mobilen.

3. Vilken är din favoritsport att utföra själv?
 Löpning.

4. Vilken är din favoritsport att se på TV?
Vi har ju ingen tv hemma men om jag hade haft det hade jag gärna tittat på mästerskap i handboll.

5. Vad blir du glad av?
Solsken och blå himmel, lyckliga hundar, en vänlig tanke, att ha påverkat någon positivt, lediga dagar... det finns mycket jag blir glad av. 

6. Om du bara hade haft en dag kvar att leva, vad hade du gjort då?
 Gråtit med näsan instucken i hundarnas päls med familj och vänner omkring mig.

7. Vad är din största lögn?
Den jag regelbundet använder för att sanningen är ett så långt, komplicerat och oväntat svar som kräver en ordentlig förklaring.

8. Vad är din största dröm?
Att våga leva ut min största dröm istället för att bara gå och drömma om den.

9. Vad är ditt bästa äventyr hittills?
Fyra dagars vandring i Nya Zeeland med illasittande ryggsäck och för små vandringskängor. Miljön var helt fantastisk och solen sken hela tiden.

10. När gjorde du senast bort dig?
Händer hyfsat regelbundet, svårt att peka på något speciellt.  

11. Tyckte du att den här utmaningen var rolig eller mest jobbig?
Rolig! Det är kul att fundera över frågor som jag aldrig eller sällan ställer mig själv.

Jag vet inte om meningen är att skriva nya frågor och skicka vidare men jag gör det. Hoppas att Sara, Lindad, Pappan och Katarina vill svara på följande:

1. Vilken är din största prestation?
2. Om du kunde göra något ogjort, vad skulle det vara?
3. Nämn en sak du absolut inte skulle kunna vara utan?
4. Vad ger dig hopp?
5. Vem skulle spela huvudrollen i filmen om dig? Varför?
6. Vad är ditt närmsta mål?
7. Vad läser du helst för tidning?
8. Hur reagerar du på stress?
9. Nämn något du ännu inte gjort men bara MÅSTE göra innan du dör?
10. Hur kopplar du bäst av?

3 kommentarer:

Sara J. sa...

Attans, jag visste väl att stafettpinnen skulle lämnas till mig förr eller senare... ;) Jag har nu utfört halva mitt uppdrag. Resten kanske görs imorgon. Eller inte alls. Vi får se... :P

Lindad sa...

Oh my, upp till bevis.

Anonym sa...

Klar! Finns på min blogg. /Pappan