torsdag, maj 31, 2012

Sofia söker hejarklack!

Jag har några problem inför lördag. Förutom att jag inte är i form och allt det där, gamla nyheter du vet, så saknar jag hejarklack. Jag har just nu bara Jonas. En fantastisk och i allra högsta grad kvalificerad person, javisst, men fortfarande bara en enda människa.

I hans jobb ingår just nu att ledsaga mig till starten, heja på mig från flera platser längs banan och förse mig med energi, pusha mig när jag är som tröttast, jubla mig in i målet och se till att jag kommer hem efter loppet. Förutom detta har vi två små kelpiebarn som just nu saknar barnvakt (eftersom mina uppbokade dito valde att glömma sitt löfte) under dagen, och som därmed per automatik faller under Jontans ansvarsvingar. Och det sista är det som oroar mig mest. Vad ska jag göra?

Oro över andra är det minsta jag behöver när jag ska springa. Jag har nog med oro över mig själv.

Snälla, kom och heja!?

Heja Sofia friskt humör, det är det som susen gör!


4 kommentarer:

Gunnika sa...

När går du i mål? Jag är upptagen på förmiddagen men jag kanske hinner hejaklacka i målgången...?!

Sofia sa...

Ptjaa... det tar väl en timme eller två. ;-)

Skämt åsido, jag gissar att jag, om jag ens tar mig runt hela, behöver minst 5 timmar på mig, så målgång vid 17-tiden ungefär. Skulle vara fantastiskt att bli i mål-hejad av dig!!!

Anonym sa...

Tyvärr upptagen med lag-DM. Hejja på dej själv - det brukar funka ;-) Vi ses på onsdag :)

/Fia

Tvillingmorsan sa...

Blindmyran sviker inte sin Doktor Didrik!! Lill-Clas sviker inte sin Stor-Clas!!!!