söndag, maj 19, 2019

Öppet vattenpremiär!


Hemma igen, det betyder simträning med Human Ambition. Var härligt att få träffa alla fina simpisar igen, men bassängen i Vårby har av förklarliga skäl svårt att mäta sig med den på Mallorca.

Passet var precis vad jag behövde. Fokus på fart. Nu ska jag bli snabb!


Idag var det även dags för premiär i öppet vatten. Ösbysjön. Regnet hängde i luften och jag kan inte säga att jag var så där värst jättesugen på att hoppa i.


Temperaturen låg på 15 grader så jag drog på mig en långärmad neoprentröja under våtdräkten, samt neoprenpannband under badmössan. Det var lite kallt om ansiktet och händerna först, men inte så farligt. Det räckte med ett par minuter, sen var det all good.


Jontan och Reka var med som strandvakter medan jag simmade fram och tillbaka över sjön. Ösbysjön är inte så äventyrlig att simma i, men eftersom jag har öppet vattenkurser där nästa vecka ville jag kolla läget. För kursverksamhet är den nämligen alldeles utmärkt.


Det var faktiskt superhärligt att simma utomhus igen. Jag hade roligt! Det blev inte mer än 500 meter men sommaren är lång. Och det var faktiskt inte kallt alls på slutet.

Inga kommentarer: