måndag, september 04, 2006

Talanglös

Förmiddagen på jobbet idag var helt sinnessjuk. Allt var kaos, telefonen ringde hela tiden, det var papper överallt (iofs som vanligt) och jag ville bara skrika. Lunchen fortsatte i samma stressiga anda eftersom jag och D inbillade oss att vi skulle hinna till IKEA och handla, hämta posten i postfacket och äta på en timme. Det hann inte vi.

På IKEA köpte jag en hylla till mitt badrum. Billy, världens vanligaste hylla. Inte heller omöjligt att det är världens enklaste hylla att skruva ihop, om man inte är som jag - helt talanglös! När jag hade fått ihop hela kittet och stolt reste hyllan upp visade det sig nämligen att jag hade satt det understa (och ordentligt skruvade resp. spikade) hyllplanet åt fel håll. Skammen var ett faktum.

Innan jag gav mig på att försöka vara händig var jag och tränade aerobics. Det var kul, men nu är det slut med det också. Kände av benet när jag tränade, så då är det lika bra att lägga ner. Mina träningsformer börjar kännas som tio små negerpojkar. Det kommer sluta med att jag tvingas ligga på sofflocket och käka praliner varje dag. Kaos.

Inga kommentarer: