fredag, januari 18, 2008

Ökat förtroende

Polisen är inte så nonchalant som jag trodde. Igår träffade jag två skitsnygga, ambitiösa poliskvinnor som var oerhört ivriga över att få göra ett bra jobb. Tyvärr innebär oftast ett möte med polisen att det ligger något otrevligt bakom, och så var det även den här gången.

Min dejt, värsta bästa killen, råkade ut för inbrott i sin lägenhet igår, vilket uppdagades när vi kom dit sent på kvällen. Inget av personligt värde blev stulet, men känslan av att någon varit i lägenheten var riktigt obehaglig. Tyckte jag. VBK verkade cool, men jag kände mig ganska skärrad. Det är tur att han ska flytta.

Som grädde på moset serverade Elsa lite morgonkräks på mattan idag, och nu ligger hon helt utslagen och sover. Kanske beror det på att hon slickade i sig av det svarta fingeravtryckspulvret i polisens CSI-väska, eller på att hon blev stressad över stämningen igår kväll/natt, som inte kan bekrivas som helt avspänd. Hoppas hon blir frisk snart. I natt ska vi sova i skogen.

Inga kommentarer: