fredag, januari 18, 2008

Men ändå en otrygg värld...

Jag och Elsa gjorde ett besök hos veterinären nu på eftermiddagen, och det var inte alls särskilt trevligt. Gårdagens inbrott och dagens sjuka Elsa har varit påfrestande för min mentala hälsa och jag var inte alls beredd på alla känslor som kom när jag la upp Elsa på röntgenbordet hos veterinären. Plötsligt var det inte Elsa som låg där, utan det var Izza och den röntgen som gjordes för drygt två år sen, precis innan det var tack och goodbye för alltid. Jätteångest.

Som tur var blev inte Elsas diagnos lika dramatisk, utan det konstaterades att hon har en liten benbit i magen som antagligen kommer att lösas upp eller komma ut av sig själv. Tills dess kan hon fortsätta att vara lite hängig.

Nu ska jag försöka bota de uppkomna skadorna med varma sockor, mjuksbyxor, te, bok, filt, god mat, VBK, gråt och tankar som får tillvaron att kännas lite tryggare igen.

Inga kommentarer: