tisdag, april 07, 2009

Jättefin kväll med världens bästa kelpie!!

Vilken härlig träningskväll!! Sol, ljust länge och vår i luften!

Tränade med Sofia&Simba borta vid Stora Skuggan och Elsa var så jäkla duktig! Peppad till tusen, fokuserad och energisk. Vi övade inkallning med ställande, sidoförflyttningar och att springa snabbt och trampa på en target och hon gjorde allt jättebra!! Har även börjat lite med fjärrdirgeringen som är svår och kommer ta lååång tid, men det kommer inte vara omöjligt. Känns som att hon har bra förutsättningar för att kunna få till det.

Jag älskar att träna med Grisen när hon är som hon var idag. Hon vill så mycket och kämpar så hårt, och allt jag ber om gör hon med vad som ser ut att vara ett leende på läpparna. Min fantastiska lilla luddboll, vad underbar hon är!

Tidigare idag passade jag dessutom på att anmäla oss till en ny tävling, så nu gäller det att jag tar tag i platsliggningen så att vi får ordning på den. Mycket hemmaträning i trygg miljö först, och sen ut bland folk, fä och hundar. Nu ska vi f-n få till det!

Inga kommentarer: