torsdag, april 23, 2009

Mina drömmar baseras på en verklighet

Nya Zeeland var en dröm för mig. Jag har alltid haft en längtan att uppleva naturen, att klättra över en kulle, att vandra, att se fantastiska vyer där snötäckta berg går ner i sjöar som omringas av växtlighet och färggranna blommor.

Innan jag åkte till Nya Zeeland fanns allt det här bara i min fantasi, i mina drömmar. Men plötsligt har det fått en verklig bas. Jag har upplevt allt det där jag drömde om. Jag har sett hur fantastiskt det är i verkligheten!

Och jag längtar tillbaka. Känslorna är blandade när jag tänker på det. En del av mig är lycklig över att jag fått uppleva det, en del av mig är ledsen över att jag aldrig kan få tillbaka samma upplevelse igen och en del av mig längtar bara tillbaka så att det känns som om jag ska bli galen!


Inga kommentarer: