tisdag, april 28, 2009

Upprepade fiaskos

Usch, dålig dag.

Killen som målade min lägenhet ringde imorse och sa att han hade glömt värdefulla penslar i min lägenhet. Synd, sa jag, för de ligger i en container nu. Han hoppades att jag skojade men det gjorde jag inte. Lyckas man glömma dem i en helt tom lägenhet får man på något sätt skylla sig själv. Min fd bostad är inget penselgarage.

Väl på jobbet hittade jag presenterna som jag och Jontegull köpte till mina brorsbarn när vi var i Hongkong. Det betyder antingen att jag inte träffat småkillarna sen i januari, att jag helt enkelt glömt bort presenterna eller i värsta fall båda delarna.

På lunchen flyttade jag och Duds en soffa till lägenheten och försökte skruva ihop loftsängen, men lyckades bara nästan. Var för hungrig för att inte ge upp vid motgången. Skulle flytta två bokhyllor till kontoret från förrådet men tog fel nyckel med mig så vi struntade i det.

Som härlig avslutning så pratade jag just med en galen representant för en ö i ytterskärgården, som tyckte att vi skulle ordna resor dit. Resorna skulle bli dubbelt så dyra med hälften så mycket innehåll som våra andra resor, och helt riktigt så tyckte hon att min attityd till det här kanske inte var den rätta. Jag är glad att vi inte kommer jobba ihop, men mindre glad över att jag under samtalet fick en sprängande huvudvärk som inte gick över när vi la på luren.

Ikväll ska lägenheten homestylas, vilket tyvärr krockar med ett informationsmöte på Märsta-Sigtuna BK om en utbildning av räddningshundar nu i vår. Elsa är kanske inte är av rätta virket, men det vore ändå kul att gå på informationsmötet.

Inga kommentarer: