torsdag, maj 07, 2009

Agilitykurs

Igår var det första gången på agilitykursen, del 2 - hinder. Min söta lilla gris är helt underbar. Hon tycker det är så roligt med hinder och tunnlar, och jag kan inte annat än skratta åt hennes energi, trots att det blir lite tokigt då och då.

Det är för mig helt obegripligt hur jag någonsin ska hinna med henne runt en agilitybana för hon kutar som en blådåre mellan hindren och jag är redan nu helt chanslös. Dessutom är hon ganska kreativ och hittar gärna själv på en ny lösning om det blir fel. T ex när jag bryter slalomet för att hon missar en port och jag lockar tillbaka henne till början igen. Då kör hon gärna lite slalom tillbaka också utan att jag ber om det. Kanske hittar ett hinder att hoppa längs vägen också. Men kreativiteten ska vi nog få bukt med (eller behålla, fast forma lite).

Det viktigaste är att hon tycker det är så fantastiskt roligt.

Inga kommentarer: