måndag, juli 06, 2009

Studiebesök på Arvikafestivalen

Jag har varit på min i livet första festival. Åkte med Jontesnutt till Arvika i lördags morse för en kort visit (man vill inte tänja för mycket på en nybörjares gränser) på festivalen. Hade dessutom turen att få tag i ett hotellrum (definitivt min grej!) i Arvika.

Såg Anna Ternheim, såg märkliga, märkliga festivalbesökare, såg tonåringar och gubbar, såg lugna campingen, såg stora campingen (prisade gud för vårt hotellrum), såg en naken stjärt, drack öl, åt burgare, fick svullna fötter och blev trött. Festival är, som jag länge misstänkt, INTE min grej. Men det var jäkla kul att få det bekräftat, och jag kan ändå någonstans förstå att folk gillar konceptet.







1 kommentar:

Sara J. sa...

Jag håller med om att du bör vara tacksam för att din första och enda festivalupplevelse inte var en vecka i ihållande regn på Roskildefestivalen, med kall ravioli och jordig (men dock kokt) potatis till middag nästan varje dag.

Kanske överdriver jag lite (i alla fall angående middag - vissa dagar fick man bröd med honung istället), men jag frös oavbrutet och hade inte ens lust att dricka mig full på billig dansk öl. :P