onsdag, augusti 26, 2009

Den onde, den gode och den fule

Ibland känns det som att samhället håller på att utvecklas till en kombination av världarna i "Den oändliga historien" och "Momo eller kampen om tiden".

Det stora Ingentinget drar fram, kommer närmare för varje dag, och skövlar skogen jag går i. Istället byggs stora, tråkiga höghus där de Grå herrarna regerar, stjäl människors tid och lämnar dem håglösa utan minne av hur man lever ett avspänd liv eller hur man leker. Jag vill inte att det ska bli så.

Livet på den ljusa sidan är att jag efter bara två veckors träning redan känner mig så mycket mjukare och mår så bra! Jag somnar direkt på kvällarna och sover som en gudinna, har inte ont i kroppen när jag stiger upp utan tycker bara att allt känns fluffigt. Löpningen idag gick dessutom ganska bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja usch, man blir deprimerad vid bara tanken.. suck.. ha så kul på vandringen!