måndag, september 13, 2010

Vild valpusling!

Puh, vilken förmiddag. Började mycket bra med trevlig skogsprompe med girlsen. Den lilla fick gå i koppel när den stora var lös, vara lös tillsammans med den stora och gå i koppel tillsammans under promenaden och alla tre varianter gick helt problemfritt.

Vi vill vara inne på rasten!
Idag är första dagen under min "mammaledighet" med regn och ingen av brudarna hade direkt lust att vara ute i det. Istället satt de på trappen och hängde som två mesproppar. Själv bryr jag mig inte så mycket om regn, så jag passade på att såga ner klarbärsträdet på kortsidan och flytta en syrenbuske. Fick lite hjälp på slutet med en luddig kanonkula täckt i lera som resultat. Introducerade duschen för Reka vilket gjorde att hon efteråt fick totalt spel och röjde runt i huset som en tok, skällde, bet mig (valpusling!!!), for upp på övervåningen, anföll komattan, attackerade Elsa i sängen och kissade på golvet. Suck. Stängde in henne i köket till slut och då däckade hon direkt. Snacka om övertrött.

Förmiddagens bravader har lett till två omedelbara måsten:
  • Bygga grinden till övervåningen
  • Hyra släp och åka iväg med kvistarna

Och så slutligen Lilltrattans vikt: 4,9 respektabla kilo.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag kan träna på fredagförmiddag. Nu funkar mitt vanliga mobilnummer.