onsdag, september 12, 2012

100% välmående


Idag var första gången jag körde tidig morgonträning i gymmet sen i våras. Dessutom med trevligt sällskap av Paps. När klockan ringde redan kl. 05:30 hade jag svårt att fatta vad det var som lät, och när jag och mina skavsårsfötter stapplade runt under morgonpromenaden ville jag avbryta hela projektet. Blev på lite bättre humör när skavsåren började domna bort och det gjorde mindre ont.

I gymmet bestämde jag mig för att köra två varv istället för tre i mitt gymcrossprogram. Bra beslut. Jag kände mig lam från början men när jag väl kom igång så var det riktigt roligt och jag slutade på topp. Var starkare än sist i flera av övningarna och trots att jag körde på halvfart blev jag rejält trött och svettig.

På vägen hem blev jag knock out:ad av endorfiner och kände att jag just där och då, på en skala mellan 1 och 100, kunde sätta att jag mådde 100% bra. Fantastiskt! Jag gillar gymmet! Längtar redan till nästa gång!

1 kommentar:

Gunnika sa...

Härlig känsla! :)