fredag, maj 05, 2017

Tri-Mallorca, dag 5


Sov uruselt på natten. Det är tokvarmt på rummet och ac:n är inte igång. Enda alternativet är att ha fönstren öppna för genomblås, men priset för det är mygg. Massor med mygg.

Till slut orkade jag inte ligga och svettas och lyssna efter surr mer, så jag gick upp och sprang hela 10x1 minut, med 1 minuts gåvila emellan. Vilken grej!


Även denna gång kändes foten okej, även om jag hade lite konstiga känningar innan jag började springa. Ibland vet jag inte vad som gör ont. Imorse kom smärtan inte därifrån den borde, och det gör mig förvirrad. Jag har i alla fall inte ont nu, så jag fortsätter köra på. Idag var ländryggen ok men höften, som jag också har problem med sedan tidigare, gjorde ont.


Efteråt gjorde jag röv-styrkeövningar ute på piren, eftersom min naprapat har sagt åt mig att jag är för svag i baken och att det är därför jag får ont.

På planeringen för resten av dagen stod egentligen bergsvandring men eftersom Jontan var sjuk så stannade jag också hemma. När jag hade ätit frulle gick jag och la mig igen och sov till halv två. Åt en sunkig club sandwish vid poolen.


Kände mig utmattad och ledsen och ville egentligen bara krypa ner i sängen igen efter maten, men tvingade iväg mig till simhallen. Egentligen stod det simvila på schemat idag men eftersom jag vaskade ett pass i onsdags så simmade jag det idag. 3000 meter i lugn konditionsfart.

Efteråt var jag fortfarande lite nere men tyngden och tröttheten i kroppen hade i alla fall släppt. Tanken på simning är omöjlig när jag är så där trött, men det gör så gott att komma iväg. Hur svårt det än är, så är det alltid värt det.

Inga kommentarer: