måndag, maj 01, 2017

Tri-Mallorca, dag 0 och 1


Vi, som i jag, Jontan, pappan och alla andra som skulle med Team Snabbare till Mallorca, åkte kvällsflyget från Arlanda och landade strax före midnatt i Palma. Allting gick supersmidigt och det tog inte lång tid innan vi var framme på hotellet i Alcudia.


Efter frukost första dagen följde jag med ner till stranden för att kolla på öppet vattensimningen. Det var 14 grader, regnade och var svinkallt. Jag var djupt besviken.


Pga 1 maj var simhallen stängd, så jag bestämde mig för att det är nu jag försöker göra come back i löpningen. Snörade på mig skorna, promenerade ner till stranden och sprang 5x1 minut med 1 minuts promenadvila emellan. Allting gjorde ont, förutom möjligtvis foten. Ländryggen värkte så jag trodde jag skulle gå av. Kände mig ändå glad efteråt!


På eftermiddagen ordnade vädret upp sig och jag fick ligga lite vid poolen innan det var dags för en lugn kvällsyoga och middag på hotellet.

Inga kommentarer: