måndag, oktober 09, 2017

Sofias simester - dag 2


Att jag valde en simester som första resa på egen hand var ett högst medvetet val. Det berodde främst på två saker:

1) Jag ville ha ett syfte med resan för att göra ensamgrejen lättare.
2) Jag mår bra när jag rör mig och jag tycker det är roligt att simma.

Att ha ett dagsprogram, om än så blygsamt som det här, gör att tiden känns organiserad och att jag får något att förhålla mig till. Jag tycker om att ha saker att förhålla mig till. När jag vet vad som förväntas av mig fungerar jag allra bäst. Men så kanske alla är.

5 st sammansatta @ 4:00 / 5 st med paddlar + dolme @ 3:45

Idag hade jag bara ett planerat pass i bassängen - intervaller med en huvudserie på 10x200 meter. Jag var svintrött i armarna när jag värmde upp. Inte konstigt kanske, eftersom jag fick ihop hela 6000 meter igår, men då kände jag mig å andra sidan väldigt pigg efteråt.

Kom i alla fall igång och tog mig genom passet. Är nöjd med mina tider. De står sig okej mot hundringarna med Hasse senast, och med piggar armar borde jag kunna kapa ytterligare ett par sekunder.

Stark, svettig, glad

Efter simpasset gick jag direkt till gymmet. På 45 minuter jobbade jag mig genom ass, höfter och ben. Även överkroppen fick sig en liten tilltvålning.

Avslutade med en kort yogasekvens. Jag och yogan har glidit isär senaste tiden. Den påminner mig allt för mycket om den jobbiga våren och sommaren. Då var den en ventilationskanal, men på senare tid har den bara väckt jobbiga minnen till liv, så jag har inte velat.

Idag tog vi ett steg mot försoning. Vi gillar ju varandra. Det var skönt att ses.


Sen blev det poolhäng hela eftermiddagen. Åt en provisorisk tapasbricka, läste och jobbade lite. Under morgonträningen var det molnigt och på gränsen till kyligt, men nu sken solen från en klarblå himmel.


Jag har inga som helst problem med att vara själv. Det är skönt att vara ensam med bara mina egna viljor att ta hänsyn till. Känner mig nöjd, glad och avslappnad.

Men jag saknar Jonas. Även om den här simestern hittills känns helt fab så önskar jag nog innerst inne att han hade varit med. Han är fin att prata med.


Nästa ensamsegling ska jag ha med mig en ryggsmörjare. Du fattar vad det är, eller hur? Allting finns på Internet.

Inga kommentarer: