tisdag, oktober 10, 2017

Sofias simester - dag 3


Jag har sjukt mycket träningsvärk i överkroppen. Igår körde jag några trx-övningar i gymmet som jag inte gjort på länge. Vilket smartskaft jag är. Verkligen.

När jag vaknade kändes mina armar helt oanvändbara, men jag lommade ändå snällt bort till poolen för att köra 1200 meter teknik innan frullen. Träningsvärken släpper säkert då, tänkte jag optimistiskt.


Det gjorde den inte. Hade storslagna planer på att promenera in till Alcudia, dricka en sangria och kanske köpa någon onödig klänning eller så idag. Men så var jag så jävla trött efter frukosten... och solen sken återigen från en klarblå himmel. Relaxpoolen låg blank och stilla. Träningsvärken värkte.


Så jag parkerade mig vid poolen och rörde mig inte på hela dagen. Bra val. Jag gör som jag vill, jag är en enhörning bland hästar. En sann rebell!

Och jag ÄLSKAR att fläka ut mig i solen, läsa en deckare med tunn story, svalka mig i vattnet när jag blir överhettad och kanske slumra till lite grann då och då.


Såg inte fram emot eftermiddagens distanspass. Inte alls. Orkade ju knappt röra armarna ens utan vattenmotstånd! Men jag kom igång och sa åt mig själv att skärpa till mig, och då gjorde jag det.

Jag har simmat nästan 15.000 meter under simesterns första tre dagar, så det är inte konstigt att jag känner mig lite trött. Och därför var det heller inte konstigt att jag ställde mig frågan "varför gör jag det här" mer än en gång under min första femhundring idag.

Jag fick inget bra svar. Egentligen inte ens ett dåligt. Men jag tror att jag tycker det är kul.


Sen åt jag den godaste middagen Viva Blue hittills har presterat. De la in en stöt på min absolut svagaste punkt och serverade revbenspjäll och majs. Då är jag inte svår. Det fanns dessutom massor av goda grönsaker. Och jag nöjde mig med att smaka på ett par syntetiska desserter.

Annat var det igår.

Igår kväll spårade det ur. Först blev jag helt oplanerat salongs. Ett oskyldigt glas vin på rummet "after pool" följdes upp med ett complimentary glas cava vid ankomst till restaurangen. Beställde in ytterligare ett glas rött till maten och fick en hink! Där, i det mest kritiska läget, upptäckte jag att det fanns smågodis på dessertbuffén. Och chokladfontän. Det gick ju inte så värst jättebra för mig... det gjorde det inte. Jag mår fortfarande illa.

Ps. Emelies tips funkade! Paddel som ryggsmörjare. Fick bara lite panik av kladdet på den efteråt.
Ps2. Nu förstår jag varför folk köper så stora paddlar.

Inga kommentarer: