torsdag, oktober 05, 2017

Veckans träning, so far so good


So far so good! Mer än halvvägs in i veckan och jag håller mig till planen.

Måndag: 2h PT-pass i Mörbybadet på morgonen, 4h kurser i Vasalundshallen på kvällen. Där emellan fick jag en skön massage av Gött Mos-Sara.


Tisdag: Tisdagsmorgnar är starka kandidater till titeln "veckans jobbigaste morgon". Är oftast inte hemma före kl. 23 på måndagskvällen och 07:30 förväntas jag möta upp Pappa Demnert på parkeringen utanför Sollentuna sim- och sporthall för veckans gemensamma styreträningspass.

Ibland kommer jag igång och glömmer att jag är trött, ibland inte. Den här morgonen var det inte.


Hann med ett par timmar på jobbet innan jag mötte Stina vid Eriksdalsbadet för veckans första distanspass. Det var långt, hade många långa vilor och en hel del ryggsim och benspark. Följaktligen tog det också väldigt lång tid, så det var väldigt trevligt att ha sällskap.

Stina gav mig några ryggsimstips och berättade intressanta saker om kost och träning. Hon pluggar just nu till uthållighets-PT och det verkar superspännande.


Onsdag: Efter jobbet på onsdagen åkte jag till Vilundabadet för veckans andra distanspass. Det var inte ett så där värst jättekul pass. Huvudserien såg ut så här:

100m
200m
300m
400m
500m paddlar
400m paddlar
300m paddlar + dolme
200m paddlar + dolme
100m paddlar + dolme



Tur att jag inte hade sällskap på det här passet, för det hade varit helt meningslöst. Vilan mellan distanserna var kort, så jag bara låg där och vevade, fram och tillbaka. MEN! Jag hamnade i något slags meditativt lugn där jag både lyckades hålla fart och teknik, samtidigt som jag funderade över kommande jobbgrejer. Tiden gick fort!

Det var faktiskt riktigt bra, nästan så att jag borde ge mig själv lön för timmen i bassängen. Kläckte massor av fina idéer och tänkte igenom saker som behövde få tänkas igenom.

Kvällen tillbringades i med 3h crawlkurser i Mörbybadet.


Torsdag: Morgonens PT-pass i Vasalundshallen startade redan 06:30 och när jag var klar med det skuttade jag in i gymmet för styrketräning. Jag fokuserade på övningar jag behöver göra men som är astråkiga, så jag ger mig själv godkänt, trots att det egentligen var ett halvdant pass.

Följde upp med frukost på Gateau, sammanfattning av PT-passet och spontanfika med Offi W.


Kvällen avslutades i Vårby med Human Ambition. Insim, benspark, fart och några lite längre, lugna distanser. Girlpower osv. Jä.

Inga kommentarer: