fredag, november 03, 2017

Jag är tillbaka!

Nu är jag äntligen frisk och har simmat tre dagar i rad! Bu för Ebola! Hurra för att må bra!


Idag simmade jag äntligen min 800-ing på tid för simfröken Hasse. Jag var så jäkla taggad på att köra den för ett par veckor sedan, innan jag gick och blev sjuk. Idag var jag visserligen också taggad, men jag vågade inte ha några förväntningar. Självklart blir formen påverkad av två veckor med mässlingen, tänkte jag.

Jag har tidigare haft svårt med tidtagning, blivit väldigt nervös och fått massor av prestationsångest, men inför dagens utmaning fanns inget sådant. Kanske för att jag inte har blivit klockad på distansen tidigare, så det fanns inget att bevisa. Ingen tid att slå.

Men oavsett känslorna innan så tycker jag egentligen nästan alltid att det är roligt att simma på tid. Det är ju ett kvitto på var jag befinner mig just idag. Och perfekta förutsättningar finns ändå så sällan.


Jag är SVINNÖJD med min insats. Är osäker på om jag kunnat simma bättre även om jag varit frisk de senaste två veckorna. Snittet blev 1:44/100m med en jävligt snygg negativ split.

Koncentrationen var lite si så där under uppvärmningen men jag höll bra fokus på 800-ingen, förutom efter typ 500m när det läckte in lite vatten i ena glasögat och badmössan började glida långsamt uppåt.

Så. Nytt PB på 800m: 13:55,5. Yay Sofia!


Med facit i hand var det alltså inte en så dum idé att, trots det väntande PT-passet, åka och simma med Human Ambition i Vårby igår kväll. Vi var inte så många, bara jag, Rex och Pappan. Och så Karin som konstnärlig ledare på kanten förstås.

Det var dessutom Sofia-å-Thomas-dagen igår, eller internationella siamesiska T-Rex-dagen som den också kallas. Den firas bäst genom simning. Jag tror att Karin hade haft lättare att undervisa en förskoleklass än oss igår, men hon lyckades ändå peta in tekniktips för både min benspark och slutet av draget. Mycket bra.


Nämnda Karin var även med under min fabulösa come back i bassängen i onsdags. Vi simmade i Vilundabadet och vi var grymma. Hade valt ut ett pass som såg enkelt ut. Mest teknik och lugna distanser, förutom 2x(8x25m) @0:50 i fart 4. En sammansatt och en med fenor och ingen av dem var så värst jättelätt alls. Men onsdagens fart 4 var snabb, tuff och jämn, och då blir det inte lätt. Men det är då det händer.

Inga kommentarer: