onsdag, november 29, 2017

Mallorca - trappor, tapas och storslagen medley

För en vecka sen lyste solen på mitt vinterbleka ansikte. Jag var på Mallorca med Stina, Karin och Matilda. Helvete vad härligt det var!


Vi flög ner på måndagen, med mellanlandning i London. Jag hade fönsterplats. Yay.


I London åt vi pommes och drack bubbel och när vi kom fram till Palma tog vi taxi till Stina och Urbans fina lägenhet.



Vi simmade i havet på Palmas strand. Det var salt och vågigt. Vi var dödscoola. Konstsimsteamet äger.


Foto: Matilda Karlsson

Jag har dock väldigt svårt med kombinationen saltvatten och vågor, framför allt när jag inte har något fokus som t ex en tävling. Jag blir så förbannat illamående och inser att hur gärna jag än vill att det ska vara toppen så känner jag inte så. En av komponenterna i taget är hanterbart men inte två. Så nästa gång vi begav oss till havet för att simma avstod jag.




Vi åt massor av god mat. Tapas i mängder. Pizza. Burgare. Mat. Gott. Jättegott!


Vi drack Sangria också. I början byggdes det upp en liten Sangriastress pga för låga värden, men mot slutet ordnade det upp sig. Sista kvällen framför allt. Vi var som tonåringar medan Matilda i lugn och ro höll ställningarna och hackade tomater till en utmärkt god guacamole.


Vi simmade två gånger i Palmas superfina och jättestora simhall. Tror det var över 20 banor totalt och linor i mellan alla banor. Inget larvigt och ineffektivt rundsim.

Stina hade fått träningspass från Micke, och de bestod av en jäkla massa medley. Under veckan simmade jag förmodligen mer medley än vad jag hittills gjort i hela mitt liv. Jag skojar inte.

Några av bragderna:
3x200m medley med fenor
100m medley UTAN fenor


Utöver simningen tillbringade vi en hel del tid med fysisk aktivitet av olika slag i borgen som låg precis bakom lägenheten. Den bjöd på fina små stigar i skogen och 506 trappsteg.


Tack Stina, Karin och Matilda för en jättefin vecka!


Inga kommentarer: