söndag, september 23, 2018

V75 och simpishäng


Grönt är höstens trendfärg i bassängen. Minns var du hörde det först!

Den här veckan råkade det bli fokus på 75:or i träningen. 32 st faktiskt, delat på tre pass. Dessutom hade jag och Stina ett fint pass med 80 st 25:or i tisdags. Den matematiskt begåvade har nu räknat ut att jag fått till hela fyra simpass (12.300m) den här veckan. BRA SOFIA!!!


Starttiden varierade från 1:40-2:00 på 75:orna, så generellt hade jag ganska lång vila, men på veckans sista pass, i lördags i Vårby, lyckades jag hålla en riktigt anständig fart på intervallerna. Är svinnöjd!

Efter träningen var vi ett gäng simpisar som drog iväg till Stinas helt fantastiska landställe på Galtholmen.

Stina, Sofia*2, Matilda, Reka

Foto: Matilda Karlsson

Det blåste ganska bra men solen sken och det var underbart att sitta innanför de stora fönstren och titta ut över fjärden.

Foto: Matilda Karlsson

Älskar skärgården! Det var superskönt att bara hänga, läsa, snacka skit, äta jättegod mat och MASSOR av choklad. Och kladdkaka i två varianter. Jäkla lyxliv!

Foto: Matilda Karlsson

Världens finaste triangelplyte var förstås också med. Hon tyckte det var lite otäckt att åka båt när det var så blåsigt, men hon gav Galtholmen högsta betyg! Och jag fick äran att sova sked med henne en hel natt. Det brukar hon annars bara låta Jonas göra.

Inga kommentarer: