lördag, november 02, 2019

Exotisk upplevelse


Jag har glömt berätta om det förmodligen mest exotiska som hänt här. Som hänt i mitt liv!!!

För några veckor sedan var det plötsligt en enorm, flygande insekt i vardagsrummet. Jag gjorde naturligtvis det enda rätta - jag stängde in mig i sovrummet. Funderade på om jag skulle öppna fönstren eller gasa ihjäl den lilla rackaren med insektsmedel. Det blev det första alternativet eftersom jag var rädd att inte ens en hästdos av sprayen skulle vara dödande.

Jag fick öppna fönstren i två steg, och gömma mig i badrummet en stund emellan.

Insekten flög i alla fall ut och senare skojade jag om att den där flygande saken var stor som en kolibri. Sen fick jag se en film på en kolibri. Gissa vad.

DET VAR EN KOLIBRI!!! OMG OMG OMG!
Tänk om jag gasat ihjäl den.

2 kommentarer:

ingmarie Nilsson sa...

Men åh!!! De är makalöst vackra!

Sofia sa...

Jag håller med!
Fick höra att det dock inte är en kolibri (iaf inte på bilden) utan en Dagsvärmare. Oklart vad som var i vardagsrummet. Båda är fantastiska.