torsdag, augusti 31, 2006

Bra och dåligt

Mitt liv har blivit lite rikare. Det har nämligen visat sig att det går att ta sig längs vattnet från Ulriksdals Slott till Silverdal. Jag har alltid trott att den vägen varit stängd pga polisskolan, men så är tydligen inte fallet. Cyklade den vägen hem idag, och mitt liv kändes plötsligt lite bättre. När jag är bra i benet ska jag jogga där.

Det var den bra saken.

Det dåliga är morgonpratarna i radio. Det gäller alla kanaler, men främst Lugna Favoriter 104,7. Det är den kanal som inte brukar ha nyheter exakt 07:30 (vilket är den tid jag brukar befinna mig i bilen på väg till jobbet) och därför väljer jag oftast den. Men det går fan inte att lyssna när killen börjar prata. Det är så pinsamt och jag kan inte stoppa mig från att utbrista i "Nämen!", "Men va fan!" och "Shit, vad säger han!". Ett exempel är hur han härom dagen talade om hur stor Carola är som artist (Det största vi har!!) och han inte visste riktigt var han skulle ta vägen när han pratade om hur bra hon är. Det var rent pinsamt. Hade ni hört hade ni förstått.

Inga kommentarer: