fredag, februari 09, 2007

Små rackare

I helgen ska jag träffa P igen (fast vi kan kalla honom Per, eftersom han heter så) och det är nu mina små demoner börjar göra sig påminda. De sitter och säger saker som att "Är det inte bekvämare och enklare att lägga ner det här direkt?" och "Är inte den här situationen obehagligt lik den med sms-rimmaren Fredrik som hamnade i psykomappen? Kommer du inte ihåg att han var trevlig första gången ni träffades, och när ni smsades efteråt? Och hur FEL allt blev när ni sen pratade i telefon? Du vet... när du välte ett stort vattenglas och slog lilltån i bordet?". Jag känner att jag skulle kunna bli en film. Demonerna skulle förslagsvis kunna spelas av en talande, bitter hund, alternativt den klassiska lilla figuren på axeln. Röd naturligtvis, även om det inte är min favoritfärg. Hur som helst så arbetar jag stenhårt med att inte välja den enkla vägen. Får se hur det går.

Jag har startat upp min nya bärbara dator nu. Det är en Toshiba Tecra A6 (tror jag), och han ska heta Jerry. Vi ska lära känna varandra ordentligt i helgen.

Inga kommentarer: