tisdag, maj 01, 2007

Släpp hästarna fria

Spring, spring, spring. Idag var jag ute och joggade för första gången på en, två, tre, fyra, fem veckor. Det här med 6 km i SpringCross på lördag känns aningen mindre lockande efter dagens tur, även om det på många sätt var skönt och trevligt att springa igen. Revbensontet kändes bara som lite håll.

Har förresten uppdaterade nyheter på hundfronten. På fredag kommer det att tas ett blodprov på tiken som visar om hon är dräktig eller inte. Om så är fallet ska hon enligt planen valpa den 27 maj. Sen återstår att se hur många valpar det blir och om jag kommer att få köpa någon eller inte. Blir det valp till mig och tiken är dukig på att hålla tiden bör jag få min hund i slutet på v. 29. Är tiken inte dräktig får jag leta annan uppfödare. Bilden, som föreställer Rostaggens Cinderella, har jag lånat för att alla ska förstå exakt hur söt en kelpievalp är. Den som inte direkt faller pladask för den här lilla tussen kan klicka på länken och kolla in fler bilder på hennes websida. Eller tänka om.

Inga kommentarer: